Statul român obligat să nu mai încaseze timbrul de mediu și să restituie banii celor care au plătit deja taxa
Articole recomandate
Comisia Europeană a deschis un dosar EU Pilot, care poate precede declanșarea unei proceduri de infringement, și în cazul timbrului de mediu, încasat în continuare de stat, informează digi24.ro.
Surse oficiale spun că în pofida deciziei Curții Constituționale, care a avizat, recent, anularea timbrului de mediu de către Parlament, România riscă infringement dacă nu returnează timbrul de mediu celor care l-au plătit, potrivit Profit.ro.
Procedura de infringement constituie un proces care presupune atenționarea unui stat membru UE de către Comisia Europeană pentru încălcarea unei obligații și, ulterior, acționarea statului respectiv în judecată la Curtea Europeană de Justiție, unde țara în cauză este amendată, de obicei, cu o sumă substanțială.
Surse oficiale au declarat că Guvernul va trebui să aducă acum argumente și cu privire la timbrul de mediu, după ce Comisia Europeană a deschis un dosar EU Pilot în cazul României. Bruxelles-ul a cerut Guvernului să-i transmită, în primul rând, de ce timbrul de mediu este plătit în continuare și, în al doilea rând, modul în care Guvernul a programat restituirea acestuia.
Dosarul deschis de Comisie apare în contextul în care Curtea de Justiție a Uniunii Europene a emis recent o decizie prin care statul român este obligat să restituie și timbrul de mediu (taxa auto în vigoare) pentru mașinile second-hand, după ce și celelalte trei forme ale taxei au fost declarate nelegale.
Impactul bugetar pentru restituirea tuturor acestor taxe este estimat de Guvern la 6,5 miliarde lei. Între timp, prin sumele nou colectate, cele neluate în calcul atunci și prin acumularea de dobânzi, ar putea să se apropie de 8 miliarde de lei, mai mult de 1% din PIB în plus la deficitul bugetar.
Surse oficiale spun că în pofida deciziei Curții Constituționale, care a avizat, recent, anularea timbrului de mediu de către Parlament, România riscă infringement dacă nu returnează timbrul de mediu celor care l-au plătit, potrivit Profit.ro.
Procedura de infringement constituie un proces care presupune atenționarea unui stat membru UE de către Comisia Europeană pentru încălcarea unei obligații și, ulterior, acționarea statului respectiv în judecată la Curtea Europeană de Justiție, unde țara în cauză este amendată, de obicei, cu o sumă substanțială.
Surse oficiale au declarat că Guvernul va trebui să aducă acum argumente și cu privire la timbrul de mediu, după ce Comisia Europeană a deschis un dosar EU Pilot în cazul României. Bruxelles-ul a cerut Guvernului să-i transmită, în primul rând, de ce timbrul de mediu este plătit în continuare și, în al doilea rând, modul în care Guvernul a programat restituirea acestuia.
Dosarul deschis de Comisie apare în contextul în care Curtea de Justiție a Uniunii Europene a emis recent o decizie prin care statul român este obligat să restituie și timbrul de mediu (taxa auto în vigoare) pentru mașinile second-hand, după ce și celelalte trei forme ale taxei au fost declarate nelegale.
Impactul bugetar pentru restituirea tuturor acestor taxe este estimat de Guvern la 6,5 miliarde lei. Între timp, prin sumele nou colectate, cele neluate în calcul atunci și prin acumularea de dobânzi, ar putea să se apropie de 8 miliarde de lei, mai mult de 1% din PIB în plus la deficitul bugetar.
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 12 Noiembrie 2016
Miercuri, 26 Octombrie 2016
Vineri, 02 Septembrie 2016
Marţi, 05 Iulie 2016
Marţi, 14 Iunie 2016
Luni, 13 Iunie 2016
Luni, 29 Februarie 2016
Vineri, 26 Februarie 2016
Miercuri, 16 Decembrie 2015
Marţi, 15 Decembrie 2015